mateusz_sztangaCrossfit to system wzmacniający naszą siłę, mięśnie głębokie oraz wytrzymałość. System ten powstał tak aby był przystępny dla każdego w każdej płaszczyźnie jak tylko to jest możliwe. CrossFit nie jest specjalistycznym system fitness, powstał po to aby z balansować oraz z optymalizować wszystkie fizyczne zdolności występujące w dziedzinach rekreacji ruchowej. Są to GPS (General Physical skills) Ogólne umiejętności fizyczne:

wytrzymałość układu krążenia i układu oddechowego,
wydolność,
siła,
elastyczność,
moc,
szybkość,
koordynacja,
zwinność,
równowaga,
celność

Program CrossFit został opracowany w celu zwiększenia indywidualnych kompetencji we wszystkich fizycznych zadaniach. Nasi zawodnicy są przygotowani do wykonywania z powodzeniem wielu, różnorodnych fizycznych wyzwań. Sprawność fizyczna jest wymagana od personelu wojskowego i policji, strażaków oraz wszystkich atletów uprawiających różnorodne sporty. CrossFit okazał się skuteczny we wszystkich arenach. Sprawdza się zarówno dla zaawansowanych jaki początkujących miłośników ruchu.

Nasz program jest charakterystyczny, głównym naciskiem jest rozwój czucia głębokiego, rozwój mocy, Cross-Trening z różnorodnymi i zmiennymi technikami, zrównoważony trening funkcjonalnych ruchów oraz opracowanie skutecznych strategii diety.

Nasi zawodnicy są przygotowani do jazdy na rowerze, biegania, pływania na krótkich, średnich i długich dystansach gwarantujących rozwój wszystkich możliwych ścieżek metabolicznych.

Szkolimy naszych sportowców w gimnastyce od prostych do zaawansowanych ruchów dzięki którym zdobywają ogromne możliwości w kontrolowaniu ciała zarówno dynamicznie i statycznie przy maksymalizacji stosunku masy do wytrzymałości i elastyczności.

Stawiamy również duży nacisk na podnoszenie ciężarów ,które dają unikalną zdolność rozwijania siły i mocy eksplozywnej, kontrolę ciężki obiektów i opanowanie kluczowych wzorców motorycznych.

I wreszcie zachęcamy i wspieramy naszych sportowców do odkrywania różnorodnych sportów.

CrossFit Journal April 01.2002

marcin_wallAMRAP – As Many Reps/Rounds as Possibile – tyle powtórzeń / rund, ile jesteś w stanie zrobić

For Time – wykonanie zadania w jak najkrótszym czasie
EMOM – every minute, on the minute (w każdą minutę określone zadanie , do końca minuty odpoczynek)
Rest – odpoczynek
WOD – Workout of the day – trening dnia
PR – Personal record – osobisty rekord
Rep – Repetition – powtórzenie
NO Rep – błąd powtórzenia/ powtórzenie nie zaliczone
MetCon – Metabolic conditioning – ćwiczenia wydolnościowe/metaboliczne
Run – bieganie
Row – wiosłowanie
Jump Rope – skakanka
Double Unders (DU)– podwójne skoki na skakance
Gymnastics – ćwiczenia gimnastyczne
Air Squat – przysiad
Box Jumps – wskoki na podwyższenie
Burpees – ‚padnij, powstań, podskocz’
Dips – pompki na poręczach
Ring Dips– pompki na kółkach gimnastycznych
Hand stand push up (HSPU) – pompki w staniu na rękach
Knees to elbows (KTE; K2E) – przenoszenie kolan do łokci w zwisie na drążku
Lunges – wykroki
Muscle ups (MU) – wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych
Bar Muscle ups (BMU) – wspieranie ciągiem na drążek
Pull-ups (PU) – podciąganie na drążku
Chest to bar (C2B) -podciąganie na drążku z dotknięciem drążka klatką piersiową
Push ups (PU) – pompki klasyczne
Rope Climb – wspinanie się po linie
Sit-ups – ‚brzuszki’
Toes to bar (TTB; T2B) – przenoszenie stóp do drążka w zwisie na drążku
Weightlifting – podnoszenie ciężarów
Bench Press (BP) – wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej
Back squat (BS) – przysiad ze sztangą na barkach (za głową)
Clean (CLN) – zarzut sztangi
Power Clean (PC) zarzut na proste
Squat Clean (SC) zarzut na siad
Clean and jerk (C&J) – podrzut (dwubój olimpijski)
Deadlift (DL) – martwy ciąg
Front squat (FS) – przysiad ze sztangą na klatce piersiowej
Hang Clean – zarzut z krótkiego (sztanga z kolan)
Kettlebell (KB) Swings – wymachy ‚Kettlem’
Medicine Ball Clean – zarzut piłką lekarską
Overhead squat (OHS) – przysiad ze sztangą nad głową (przysiad rwaniowy)
Shoulder press / Push Press / Push Jerk – wyciskanie sztangi sprzed głowy w pozycji stojącej
Power snatch (PSN) – rwanie na ćwierćprzysiad / półprzysiad
Snatch (SN)– Rwanie (dwubój olimpijski)
Sumo deadlift high pull (SDHP) – martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi do brody
Thruster – przysiad ze sztangą na klatce piersiowej z wyciśnięciem sztangi nad głowę
Turkish get-up (TGU) – tureckie wstawanie

Grupy tematyczne treningu CrossFit :

Gymnastic skills – zajęcia skupiające się na progresji elementów związanych z gimnastyką, trening na drążkach i kółkach, budowanie mocnego core, nauka spięcia ciała, praca własnym ciężarem ciała.

Oly-basic –  trening siłowy nastawiony na budowanie siły i wytrzymałości siłowej.

Strength &  Conditioning – trening dla wszystkich tych którzy chcą pracować nad swoją sprawnością fizyczną. .Jest to trening funkcjonalny kształtujący takie cechy motoryczne jak siła, wytrzymałość, moc, szybkość , równowaga . W trakcie zajęć wykorzystujemy ćwiczenia z ciężarem własnego ciała oraz sprzęt fitness taki jak taśmy TRX, piłki FITBALL czy odważniki KETTLEBELL.

Intro -zajęcia dla początkujących, zajęcia podstaw techniki podnoszenia ciężarów(Weighlifting),gimnastyki(Gimnastic) i treningu metabolicznego(metabolic conditioning)

Open Space – godziny ogólnie dostępne

WOD (Workout of the Day) – Głównym elementem i podsumowaniem i tym czym naprawdę jest CrossFit jest WOD czyli (Workout Of the Day). Jest to krótka forma treningu o dużej intensywności.  WOD zawsze zawiera kombinację lub samodzielne elementy treningowe CrossFit, tj.: praca z ciężarami i kettlebells, gimnastyka sportowa oraz trening kondycyjny – interwałowy lub wytrzymałościowy wykonywane w danym czasie bądź w danej ilości rund.